تعمیرات مبل در تبریز

تعمیرات مبل در تبریز

تعمیرات مبل در تبریز

تعمیرات، خدماتی تخصصی است که جایگاه ویژه‌ای برای عموم مردم، به خصوص مردم تبریز دارد. به موجب تعمیرات، امکان استفاده بهینه از لوازم ارزشمند امکان پذیر می‌باشد. برخی لوازم مورد نیاز بعد از مصرف طولانی مدت قابل تعمیر و باز سازی هستند. در این میان مبلمان یکی از لوازم ارزشمند و قابل بازسازی و استفاده دوباره می‌باشد. میل به تعمیرات مبل در تبریز به دلایل زیر اهمیت دارد.

۱_ داشتن ارزش و جایگاه معنوی مبل مورد نظر در منزل:

بسیار پیش آمده است که برخی افراد دلیل تعمیر مبلمان خود را یادگاری و هدیه بودن مبل از افراد خاص، و یا قدمت مبلمان و … بیان می‌کنند.

۲_ داشتن ارزش نگهداری و استفاده دوباره:

برخی مبل‌ها از کلاف چوبی محکم و با کیفیت برخوردار هستند. تا جایی که بعد از چندین سال استفاده مداوم، هیچ گونه ایرادی در ساختار قبلی کلاف ایجاد نمی‌شود. به همین دلیل مردم دوست دارند آن مبل‌ها را تعمیر و بازسازی نمایند.

۳_ صرفه‌جویی در هزینه و یا گرانی تهیه مبل جدید:

برخی مواقع پیش می‌آید که تهیه مبل جدید هزینه هنگفتی به دنبال دارد. از این رو مردم جهت کنترل هزینه‌های مازاد، ترجیح می‌دهند به جای خرید مبل جدید، مبل قدیمی خود را تعمیر نمایند.

تعمیرات مبل در تبریز

تعمیرات مبل چیست؟

تعمیرات مبل مجموعه فعالیت‌هایی است که طی آن، ایرادات موجود در کلاف (بدنه چوبی) مبل برطرف می‌گردد. در صورت لزوم قسمتهای رنگی مبل دوباره رنگ‌کاری می‌شود. روکش (پارچه) مبل و لوازم به کار رفته در زیر پارچه (اسفج و فوم و …) به طور کل تعویض و نوسازی می‌شود.

تعمیرات مبل در تبریز اهمیت و ارزش ویژه‌ای دارد. به همین دلیل اکثر تولید‌کنندگان، فصل‌هایی از سال و برخی نیز کل سال را به تعمیر مبلمان مشغول هستند. به مراتب مردم نیز می‌خواهند تا حد امکان مبلمان منزل خود را تعمیر و بازسازی کنند.

در تعمیرات مبل به چه نکاتی باید توجه نمود؟

از آنجا که تولید مبل امری تخصصی محسوب می‌شود. تعمیرات مبل نیز تخصص و مهارت خاص و کافی می‌طلبد. بنابراین توجه کنید که تعمیرات مبل خود را به افراد ماهر و متخصص در زمینه مبلمان بسپارید.

برخی تولید کنندگان غیر ماهر و بی‌کفایت در تولید مبل، اغلب به تعمیرات مبل مشغولند. این افراد همیشه مدعی هستند که تعمیرات مبلمان نسبت به تولید مبل جدید سود بیشتری دارد. «این گفته دروغ محض است». اما چرا؟

تعمیرات مبل اگر به صورت صحیح و اساسی انجام شود. در بیشتر اوقات و برای اکثر مبل‌ها هزینه‌اش به مراتب به اندازه خرید مبل تازه تمام خواهد شد. البته اگر بدنه چوبی مبل کیفیت لازم و خوبی داشته باشد، ارزش تعمیر دارد. چون در هزینه تهیه کلاف صرفه‌جویی می‌شود.

افراد ناشی در کار تولید مبل و در عین حال سودجو و کلاه‌بردار، با پیشنهاد قیمت‌های خیلی پایین برای تعمیرات، مردم را قول می‌زنند. متاسفانه در این میان مردم عادی نیز به بهانه همین قیمتهای پایین در دام این افراد گرفتار می‌شوند.

افراد سودجو گاهی فقط با هزینه کردن ۱۰ الی۲۰% پولی که از مشتری گرفته‌اند. مبل را به ظاهر تعمیر می‌کنند. این افراد به هیچ وجه روکش و لوازم از بین رفته مبل را نمی‌شکافند. و اغلب با پوشاندن رویه کهنه مبل به وسیله اسفنج ارزان قیمت و پارچه تازه‌ای که مشتری خریده، مثلاً مبل را تعمیر می‌کنند. «گنجشک رو رنگ می‌کنند، جای قناری می‌فروشند»

رهایی از دام کلاه‌برداران در تعمیرات مبلمان:

مبل‌های به ظاهر تعمیر شده بعد از گذشت مدت کوتاهی، باز هم کیفیت خود را از دست می‌دهند. و این سیر کلاهبرداری همچنان ادامه می‌یابد. بنابراین بهتر است که جهت پیگیری روند صحیح تعمیر مبلمان، یا خودتان به محل تعمیر سر بزنید. یا از شخص تعمیر کننده بخواهید عکس یا فیلمی از روند کار برایتان بفرستد. در صورت مخالفت شخص تعمیر کننده برای هر نوع بازرسی، از سپردن مبل خود به آن افراد اجتناب کنید.

همچنین در مورد نحوه درست تعمیرات مبلمان از تولید کننده‌های متعدد و البته تولیدی‌‌های معتبر و معتقد به اصول اخلاقی و حرفه‌ای مبل، پرس‌وجو کرده و اطلاعات لازم را کسب کنید. ایضاً با مقایسه دقیق قیمت پیشنهادی تولید کننده‌ها با قیمت لوازم باکیفیت و بی‌کیفیت در بازار می‌توان به میزان درستی یا نادرستی کارکرد افراد در تعمیر مبلمان نیز پی برد.

کدام یک از مدل‌های مبلمان ارزش تعمیر دارند؟

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های مبل خوب در تبریز که بایستی در هنگام خرید به آن توجه نمود، قابل تعمیر بودن مبل است. مبلمان از جمله لوازم پر بها، با ارزش و ضروری در منزل محسوب می‌شوند. پس مهم است که طول عمر بیشتری داشته و قابل تعمیر و استفاده دوباره باشند. در این میان برخی مبل‌ها را می‌توان چندین سال استفاده و چند بار هم تعمیر نمود. اما برخی از مبلها حکم مواد یک بار مصرف را دارند و بعد از مدتی استفاده، به طور کل از بین می‌روند.

مدل مبل سلطنتی و مدل مبل کلاسیک:

مدل مبل‌های سلطنتی و کلاسیک از زُمره‌ی مبلمان مقاوم، با کیفیت و مرغوب به حساب می‌آیند. مبل‌های سلطنتی و کلاسیک اگر اصولی و با رعایت تمامی استانداردها تولید شوند، می‌توانند تا چندین سال حتی چند دهه کار کنند. کلاف مبل‌های سلطنتی و کلاسیک اغلب از چوب‌های مقاوم، مرغوب و سفت مانند راش، گردو، توسکا و … ساخته می‌شوند. این قریب چوبها اگر به خوبی خشک شوند، و اسکلت‌بندی مبلمان سلطنتی و کلاسیک به درستی انجام گیرد تا چند دهه قابلیت تعمیر و بهره‌وری دارند.

تعمی مبل سلطنتی و کلاسیک در تبریز

امروزه با ورود دستگاه‌های CNC ام‌دی‌اف MDF در صنعت مبلمان، برخی تولید کنندگان اقدام به تولید مبلمان سلطنتی و کلاسیک از جنس MDF می‌کنند. تاج، قید جلو و گوشواره‌های این مبل‌ها از ام‌دی‌اف می‌باشند. و سایر قسمت‌ها (پایه‌ها، قیدهای عقب و بغل) از چوب سفید (قلمه) می‌باشند که از کیفیت پایینی برخوردارند.

برخی از مبل‌های سلطنتی و کلاسیک نیز از مواد پلی‌اِستر ساخته می‌شوند. این مبلها فقط در یک جمله، خیلی افتضاح هستند. بنابراین مبلهای سلطنتی و کلاسیک از جنس MDF و پلی‌اِستر ارزش قابل توجهی برای خرید و یا پس از خرید برای تعمیر و استفاده دوباره ندارند.

مدل مبل راحتی:

در امر تعمیرات مبل در تبریز، تعمیر مدل مبلمان راحتی، بحث برانگیز هستند. اکثر مبل‌های راحتی نسبت به سلطنتی و کلاسیک قیمت پایینی دارند. به همین علت کلاف اکثر مبل‌های راحتی از چوب سفید و تخته سه‌لای و MDF می‌باشد. اتصالات کلاف این مبل‌ها در طول مدت مصرف بر اثر فشار از هم وا شده و قسمت‌های سه‌لای و MDF شکسته و خرد می‌شوند. به همین خاطر اغلب مبلهای راحتی ارزش تعمیر ندارند.

تعمیرات مبل راحتی در تبریز

اما برخی مبل‌های راحتی، به خصوص مبلمان راحتی کلاسیک نیز وجود دارد که کلاف آنها کیفیت لازم را داراست. این مدل مبلها را می‌توان تعمیر و استفاده نمود.

مواردی که هنگام تعمیر مبلمان بایستی به آن توجه شود:

  • میزان مهارت و تخصص طرف تعمیر کننده‌ی مبل در تولید و یا تعمیر مبلمان (لطفا قول سابقه‌ی طولانی افراد را نخورید. سابقه طولانی داشتن، تضمین داشتن مهارت و تخصص بالا در کار مربوطه نیست)
  • میزان صداقت طرف تعمیر کننده‌ی مبلمان در تهیه و استفاده از مواد اولیه‌ی باکیفیت
  • میزان صداقت طرف تعمیر کننده‌ی مبلمان در درست انجام دادن مراحل تعمیر و تعویض صحیح لوازم از کار افتاده‌ی مبلمان
  • میزان صداقت طرف تعمیر کننده‌ی مبلمان در توجیح و توضیح و راهنمایی صحیح مشتری در امر چگونگی تعمیر مبل مورد نظر مشتری
  • میازن صداقت طرف تعمیر کننده‌ی مبلمان در مورد هزینه لوازم و دستمزد تعمیر مبل مورد نظر مشتری (لطفا در مورد هزینه تعمیر مبل از یک آشنا با کار مبل و یا چندین تعمیر کننده‌ی مبل تحقیق کنید)
  • پیگیری و بازرسی از همه مراحل تعمیرات مبل اعم از شکافتن کامل رویه (پارچه) مبل و لوازم به کار رفته قبلی در زیر پارچه. – شکافتن و بازسازی قسمت‌های در رفته و شکسته کلاف (بدنه چوبی) مبل. – ساییدن و زدودن رنگ کهنه از بدنه چوبی و رنگ کردن دوباره مبل و . . .

ادامه دارد. . .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *