رنگبندی و چیدمان مبلمان در تبریز

رنگبندی و چیدمان مبلمان در تبریز

زمانی که تصمیم به تغییر دکوراسیون منزل می‌گیریم، با موضوع رنگبندی و چیدمان درست مبلمان مواجه هستیم. گاهی اوقات ممکن است با یک انتخاب نادرست بعد از مدتی از کار خود پشیمان شویم. و بایستی جهت تغییر فضای دکوری خانه به دنبال خرید و یا تغییر برخی وسایل منزل باشیم که این عمل مسائل مالی و اقتصادی را در پی خواهد داشت. در این مقاله قصد داریم ‌در مورد نحوه درست رنگبندی و چیدمان مبلمان در تبریز مطالب ارزنده‌ای ارائه کنیم.

در ابتدا بایستی با رگبندی دقیق مبلمان و نحوه درست انتخاب رنگ، به هنگام خرید مبل در تبریز آشنا شوید.

انتخاب بهترین رنگ برای مبلمان اتاق پذیرایی:

مبلمان در اتاق پذیرایی و بیشتر در مرکز اتاق چیده می‌شود. و در زیبایی و جذابیت داشتن اتاق پذیرایی مؤثر است. پس بهتر است در انتخاب مدل، طرح و مهم‌تر از همه در انتخاب رنگ مبلمان برای اتاق پذیرایی دقت و حساسیت بیشتری داشته باشید. تا سالن پذیرایی‌تان از زیبایی و ملاحت و جذابیت بالایی برخوردار باشد.

در انتخاب رنگ مبلمان باید به نکات مهمی مانند رنگبندی سایر اجزای اتاق پذیرایی مانند رنگ فرش، رنگ دیوار و رنگ پرده‌ها، اندازه فضای اتاق (بزرگی یا کوچکی اتاق پذیرایی) و میزان نور اتاق توجه شود. تا مبلمان جلوه‌ای برجسته و زیبا داشته باشد.

برای اتاق‌های بزرگ بهتر است متناسب با رنگ محیط از تلفیق رنگ‌های روشن و تیره استفاده شود و برای پذیرایی کوچک از ترکیب رنگ‌های روشن بهره برد تا فضای اتاق دلبازتر و بزرگتر به نظر برسد.

برای اتاق‌های پرنور ترکیب رنگ‌های روشن و تیره و مایل به قهوه‌ای کاربرد خوبی دارند. ولی برای فضاهایی با نور کم بایستی از رنگ‌های روشن مانند سفید، شیری و کرمی بهره برد. زیرا این رنگ‌ها موجب بازتاب بیشتر نور شده و فضا را پرنور، روشن، جذاب و بزرگتر نشان می‌دهند.

نکته قابل توجه در رنگبندی مبلمان در اتاق پذیرایی، ست کردن رنگ مبلمان با رنگ سایر لوازم اتاق می‌باشد. البته منظور از ست کردن، همرنگ کردن مبلمان با سایر رنگ‌ها نیست بلکه ایجاد نوعی هم‌خوانی و هارمونی بین رنگ‌ها می‌باشد.

همان طور که برخی از رنگ‌ها با قرار گرفتن در کنار هم حس خوبی را در فضا به وجود می‌آورند؛ در مقابل برخی از رنگ‌ها فضای خانه را دچار نوعی التهاب و کرختی می‌کنند. باید به این نکته توجه شود که تنظیم و تطبیق رنگ پارچه، چوب و همچنین فضای قرار گیری مبلمان و ترکیب آن با خلاقیت، سلیقه و هوش می‌تواند چهارچوب درستی را برای فضای شما به وجود آورد.

علاوه بر ست کردن وسایل در فضای خانه، ایجاد نوعی تضاد و تقابل میان رنگ‌ها نیز خود نکته مهمی است؛ مثلا: ترکیب چند رنگ در یک مبلمان و یا چیدن و ترتیب رنگ‌ها در کنار هم، موضوعاتی است که در زیر به آنها اشاره خواهد شد:

آیا انتخاب چند رنگ در مبلمان برای سالن پذیرایی مناسب است؟

در امر رنگبندی و چیدمان مبلمان در تبریز، برای انتخاب رنگ مبلمان سالن پذیرایی در درجه اول باید به دو نکته اساسی یعنی نور و فضای موجود در سالن پذیرایی توجه کرد. به طور مثال: برای سالن پذیرایی دارای فضا و نور کافی می‌توان از مبلمانی که ترکیبی از رنگ‌های تیره و روشن است استفاده کرد تا فضا بزرگ و دلبازتر به نظر برسد.

در مورد فضای سالن پذیرایی کوچک با نور کم بهتر است، از رنگ‌های دلباز و روشن استفاده شود، زیرا که این رنگ‌ها فضاهای کوچک را بزرگ و دلباز می‌کنند. در فضاهای کم نور بهتر است از مبلمانی با رنگ‌های سفید و روشن که نور را منعکس می‌کنند و باعث روشنی بیشتر می‌شود استفاده شود. اگر دوست دار فضای مدرن و بی‌نظیر هستید، بهترین راه، ست کردن رنگ مبلمان با سایر وسایل است. یکی از پر کاربردترین روش‌ها برای انتخاب رنگ مبلمان، ست کردن رنگ مبل با کفپوش و رنگ غالب استفاده شده در دکوراسیون داخلی سالن پذیرایی است.

پر طرفدارترین رنگ‌های به کار رفته در مبلمان کدامند؟

رنگ مبل سالن پذیرایی را به شکلی انتخاب کنید که بتوانید دکوراسیون منزلتان را به راحتی تغییر داده و مجبور به تعویض مبلمان خود نباشید؛ در زیر رنگ‌های پر طرفدار مبلمان سالن پذیرایی را به شما معرفی می‌کنیم:

مبلمان روشن
مبلمان روشن

وقتی موضوع انتخاب رنگ برای مبلمان مطرح می‌شود ممکن است این موضوع در ذهن به وجود آید که، شاید در آینده این رنگ موجب دلزدگی خواهد شد یا خیر؟ در این رابطه بهتر است رنگ‌ها با رنگ سفید ترکیب شود، اگر در کنار هر رنگ، یک رنگ سفید قرار دهید، در واقعه آن را کم رنگ کرده‌اید، استفاده از رنگ سفید می‌تواند رنگ یکی از مبل‌ها باشد و یا رنگ وسایل تزیینی بکار رفته در مبلمان مانند کوسن. در واقعه با این کار رنگ پایه لطافت بیشتری به دکوراسیون می‌بخشد.

در مورد انتخاب رنگ سفید باید به مقاومت پارچه در برابر لکه توجه کرد به طوری که بتوان به راحتی آن را تمیز کرد. مبلمان با رنگ سفید جزو آن دسته از رنگ‌هاست که هیچگاه از مد نمی‌افتد.

مبلمان کرم
مبلمان کرم

رنگ کرم از دسته رنگ‌های کلاسیک است و با رنگ‌هایی چون: مشکی، قرمز، خاکستری و آبی تیره به راحتی ترکیب می‌شود. مبلمان قهوه‌ای روشن و برنزه یا شتری. این رنگ‌ها جزو رنگ‌های خنثی محسوب می‌شوند که با رنگ‌هایی چون: آبی، سیاه و رنگ‌های پاییزی به خوبی ترکیب می‌شوند.

مبلمان قهوه‌ای

اگر به دنبال سالن پذیرایی بسیار خاص و در عین حال شیک هستید بهتر است از رنگ قهوه‌ای که جزو رنگ‌های کلاسیک است استفاده کنید.

مبلمان خاکستری روشن و تیره
مبلمان خاکستری روشن و تیره

رنگ خاکستری جزو رنگ‌های خنثی محسوب می‌شود، به عبارتی رنگ‌های دیگر را در کنار خود به راحتی می‌پذیرد، و جلوه خاصی را به دکوراسیون منزل می‌بخشد. رنگ خاکستری استفاده شده در مبلمان یکی از پرطرفدارترین رنگ‌ها محسوب می‌شود.

استفاده از رنگ های شاد و تاثیر آن در دکوراسیون

استفاده از رنگ‌هایی چون، نارنجی، قرمز، صورتی و . . . شاید غیرمعمول باشد؛ اما باید گفت که در دکوراسیون مدرن امروزی استفاده از این رنگ‌ها بسیار مرسوم و پر طرفدار بوده است. و نه تنها شما را از انتخاب اینگونه رنگ ها پشیمان نمی‌کند بلکه به فضای شما حال و هوای خاص و دلنشینی می‌بخشد.

بولد کردن نقطه کانونی منزل با رنگ مبلمان ممکن است؟

هرچه از رنگ‌های خاص یا متضاد در نقطه کانونی منزل استفاده کنیم، میزان جلب توجه را بالا می‌برد و به قولی نقطه مورد نظر بیشتر به چشم می‌آید. نکته قابل توجه اینکه انتخاب رنگ‌ها باید به گونه‌ای باشد که به کلیت فضا آسیب وارد نکند و اصول حرفه‌ای طراحی و چیدمان رنگ به شکل صحیح در خانه اجرا شود. بطور مثال قرار دادن دو رنگ آبی و قرمز در کنار هم صحیح نیست.

آیا ست کردن مبلمان با کاغذ دیواری رواج دارد؟

این روش به تازگی مورد توجه دفترهای دکوراسیون و استفاده افراد برای فضای منزل و اداره قرار گرفته است. در این روش ابتدا باید مبلمان مورد نظر را انتخاب و سپس به سراغ طراح دکوراسیون مراجعه و طرح کاغذ دیواری متناسب با مبل‌های خود را تهیه کنید. در این روش ممکن است پس از مدتی نیاز به تغییر در مبلمان داشته باشید و یا حتی تعویض کاغد دیواری، در این صورت باید همه کارها از اول صورت پذیرد.

سخن آخر اینکه در انتخاب دکوراسیون منزل و رنگبندی و چیدمان مبلمان در تبریز ذوق و سلیقه را چاشنی انتخاب رنگ مبلمان کرده تا بتوانید به بهترین شکل، رنگ مورد نظر را انتخاب و از این ترکیب رنگ لذت ببرید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *