قیمت مبل در تبریز

قیمت مبل در تبریز

قیمت مبل در تبریز

یکی از مهمترین دغدغه‌های مردم در هنگام خرید، قیمت کالا و خدمات مورد نیازشان می‌باشد. در این میان مبلمان از آن دسته کالاهایی به شمار می‌رود که مناسب بودن قیمت آن برای مشتریان از اهمیت بالایی برخوردار است. در این مقاله می‌خواهیم در مورد قیمت مبل در تبریز و عوامل تأثیر گذار در آن، مطالب ارزنده‌ای ارائه نماییم.

صنعت مد و دکوراسیون داخلی در تبریز همانند سایر مناطق کشور از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. به خصوص مبلمان که امروزه وجود آن در منازل به یکی از اولویتهای اساسی زندگی در بین مردم تبریز بدل شده است. به ویژه برای تازه عروس و دامادها، مبلمان از اقلام اساسی در جهیزیه محسوب می‌شود. بنابراین در تبریز نیز همانند سایر مناطق نحوه انتخاب و تهیه مبلمان از عوامل مختلفی نشأت می‌گیرد.

عوامل موثر در خرید مبلمان:

در هنگام انتخاب و تهیه مبلمان فاکتورهای گوناگونی در تصمیم‌گیری نهایی مشتری برای خریدن یا نخریدن مبل اثر گذارند. از جمله می‌توان به کیفیت مبل، ظاهر مبل (طرح و رنگ چوب و پارچه)، میزان زیبایی مبل، اندازه مبلمان اشاره کرد. حتی میزان تأثیر گذاری مبل مورد نظر در دکوراسیون منزل، میزان هماهنگی و هارمونی مدل مبل با خواسته و نیاز مشتری و البته مکان یا منطقه‌ای که مبل در آنجا عرضه می‌شود، نیز تأثیر گذارند.

همچنین میزان مهارت فروشنده در جلب رضایت مشتری، قدمت و میزان شناخته بودن برند تولید و عرضه کننده مبلمان، و در نهایت از همه مهم‌تر قیمت مبل مورد نظر و شرایط پرداخت آن از عوامل مؤثر در تصمیم‌گیری مشتری برای خریدن یا نخریدن مبلمان می‌باشد.

قیمت مبل در تبریز مانند سایر استان‌ها و شهرستان‌ها مقوله‌ای است که بایستی تولید و عرضه کننده‌های مبلمان توجه و دقت ویژه‌ای در نحوه قیمت گذاری داشته باشند. لازم به ذکر است که قیمت گذاری مبلمان همانند سایر کالاها به عوامل و شرایط مختلفی بستگی دارد که در زیر به چند نمونه مهم اشاره می‌کنیم.

قیمت مبل در تبریز
قیمت مبل در تبریز

عوامل مؤثر بر قیمت مبل در تبریز:

آیا می‌دانید قیمت گذاری مبل بر چه مبنای صورت می‌گیرد؟

آیا می‌دانید فروشندگان مبلمان، قیمت مبل‌ها را چگونه حساب می‌کنند؟

آیا اطلاعات کافی در مورد نحوه قیمت گذاری مبلمان دارید تا فریب افراد سودجو را نخورید؟

و صدها سوال دیگر که در مورد قیمت مبلمان در ذهن دارید…

ما در این مقاله می‌خواهیم به چندین مسئله مهم در مورد قیمت مبلمان اشاره کنیم.

عوامل تأثیر گذار در قیمت گذاری مبلمان به دو بخش کلی و جزئی تقسیم می‌شود:

بخش کلی:

بخش کلی قیمت گذاری مبلمان بیشتر بستگی به مدل مبل، میزان پیچیدگی یا سادگی مدل مبل، خاص یا عام بودن مدل مبل، میزان پسندیدن و نپسندیدن مدل مبل از سوی مشتریان، قدرت کشش و نفوذ مدل مبل در بازار، مدت زمان تولید و عرضه مدل مبل در بازار، سیاست تولید و عرضه کننده مدل مبل در تبلیغات، بازاریابی و فروش و ده‌ها عامل دیگر که هر کدام تأثیر متقابلی در قیمت مبل دارند.

بخش جزئی:

بخش جزئی قیمت‌گذاری مبلمان عبارتند از:

کیفیت جنس و مقدار چوب استفاده شده در کلاف (اسکلت) مبل

پرکار یا کم کار بودن کنده کاری‌ (منبت) کلاف مبل

میزان هزینه‌های جانبی در ساخت کلاف مبل

نوع، کیفیت و مقدار رنگ به کار رفته در رنگ‌کاری مبل

متراژ و کیفیت جنس پارچه استفاده شده در رویه مبل

مقدار، نوع و کیفیت مواد استفاده شده برای رویه‌کوبی مبل مانند اسفنج و فوم

هزینه‌های حمل و نقل و نگهداری مبل

مقدار کرایه و سایر مخارج فروشگاه مبل

مکان یا منطقه‌ای که فروشگاه در آنجا قرار دارد

مهارت فروشنده و نوسانات بازار

و ده‌ها عامل مهم دیگر…

مبحث دیگری که در قیمت مبل در تبریز باید مورد توجه قرار بگیرد تقسیم‌بندی مبلمان بر اساس مدل آنهاست. به طور کل مبلمان از لحاظ مدل سه بخش عمده دارند.

۱_ مدل مبل سلطنتی در تبریز

قیمت مبل در تبریز

در قیمت گذاری مبل‌های سلطنتی، کلاف آنها نقش بسزایی ایفا می‌کند. زیرا در ساخت کلاف این مدل‌ها از میزان چوب بیشتری استفاده می‌شود. حتی میزان نقش و نگارهای روی چوب این مبل‌ها تأثیر زیادی بر قیمت دارند. و به تناسب آن میزان رنگ استفاده شده در چوب نیز افزایش می‌یابد. همچنین متراژ پارچه به کار رفته برای مبل‌های سلطنتی که به طور میانگین به ۲۵ متر می‌رسد تأثیر زیادی در قیمت نهایی این مدل‌ها دارد.

۲_ مدل مبل راحتی در تبریز

قیمت مبل در تبریز

فاکتورهای دخیل در قیمت گذاری مبل‌های راحتی عبارتند از میزان زیبایی و چشم‌نوازی ظاهر آنها، میزان نرمی و راحتی، اندازه و حجمی که دارند. کیفیت، کارایی و میزان چوب، اسفنج و فوم به کار رفته و از همه مهم‌تر کیفیت و متراژ پارچه و دوخت و دوز و طرح‌های که بر روی پارچه اعمال می‌شود. می‌باشد. در برخی مبل‌های راحتی متراژ پارچه تا ۳۰ الی ۳۵ متر هم می‌رسد.

۳_ مدل مبل کلاسیک در تبریز

مهمترین عامل در قیمت گذاری مبل‌های کلاسیک نقش و نگارهای ظریف و چشم نواز بر روی چوب می‌باشد که از تلفیق آثار هنری کلاسیک سنتنی و نوین به دست هنرمندان خوش ذوق (منبت کاران) ایجاد می‌شود. همچنین اشکال و منحنی و خمیدگی‌های منحصر به فردی که در اسکلت مبل‌های کلاسیک ایجاد می‌شود، به نسبت اثرگذاری در زیبایی‌شان، بر قمیت‌شان نیز تأثیر گذارند. البته در مبل‌های کلاسیک متراژ و کیفیت پارچه و کیفیت و مقدار متریال به کار رفته در رویه‌کوبی نیز در قیمت نهایی تأثیر متقابل دارند.

قیمت در تولیدی مبلمان شایان چوب

گروه تولیدی مبلمان شایان چوب مفتخر است که در تولید و عرضه انواع مبلمان سلطنتی، کلاسیک و راحتی با رعایت همه جانبه کیفیت و استاندارد، و با در نظر داشتن ارزش و جایگاه مشتری، محصولات خود را با قیمت مناسب و منصفانه ارائه می‌نماید. و بر اساس این عملکرد، در سالهای متمادی فعالیت خود، مورد توجه و حمایت نامحدود از سوی مشتریان بالفعل و بالقوه قرار گرفته است.

ما بر خود می‌بالیم و محبت و حُسن توجه مشتریان را ارج می‌نهیم. و یگانه سعی و هدف ما استواری و پایداری در مسیر راضی نگه داشتن مشتریان است.

با تقدیر و تشکر ویژه از شما:

رضا شایان‌پور مدیریت مبلمان شایان چوب

5 دیدگاه برای “قیمت مبل در تبریز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *